@misc{_Polish, howpublished={online}, publisher={University of Technology}, language={eng}, title={Polish Maritime Research. No 4 (112) 2021}, type={czasopismo}, keywords={elastyczność - symulacje numeryczne, napędy, mechanizm generowania ciągu, wodoloty, ruchy niesinusoidalne, energia wiatrowa, żagle - osiągi, żagle - nawigacja, inżynieria morska, pojazdy podwodne, układy napędowe, śruby okrętowe, sterowanie ruchem pojazdu, pędniki, hydrodynamika, konstrukcje statków - uszkodzenia, kolizje na morzu, turbiny wiatrowe, morskie farmy wiatrowe, źródła odnawialne, uszkodzenia statków, stal - uszkodzenia, platformy morskie, metoda perturbacyjna, konstrukcje offshore, zmienne losowe, silniki wysokoprężne, emisja spalin, silnik - eksploatacja, sztuczne sieci neuronowe, silniki Diesla, tlenek azotu - redukcja, silniki okrętowe - sterowność, dynamika płynów, spaliny - temperatura, kontenery chłodnicze, chłodnie, energia zimna LNG, turbiny parowe, turbiny gazowe, nieliniowość, wyboczenie, płyty statku, automatyzacja, algorytmy ewolucyjne, neuroewolucja, sterowanie ruchem statku, manewrowanie statkiem, magnetyczne uszczelnienie cieczowe, ruch posuwisto-zwrotny cieczy, mechanizm uszczelniający, uszczelnienia cieczowe - awarie, uszczelnienia - konstrukcje, łożyska ślizgowe, łożyska rufowe, łożyska okrętowe, oleje mineralne, smarowanie łożysk}, }